NOVEMBER BEAUTY FAVORITES

Denna månad har jag prövat lite nya produkter som har kommit att bli favoriter som jag använder nästan varje dag, exempelvis Anastasia Beverly Hills borste #12 och MACs Fluidline i Blacktrack. Varför köpte jag inte dessa tidigare för?! Låt oss gå igenom de olika produkterna lite kort.
 
//This month I've been trying some new products that have become instant favorites that I use almost on a daily basis, for example Anastasia Beverly Hills brush no. 12 and the MAC Fluidline in Blacktrack. Why haven't I gotten my hands on these products sooner?! Let's go through the products I've been loving this month.
 
Kat von D | Shade & Light Contour Kit
Denna palett är så krämig och pigmenterad! Har älskat mitt puder contour kit från Anastasia Beverly Hills, men den når inte upp i samma nivå som Kat Von D's. Färgerna I Kat Von D's palett är kallare och ser mer naturliga ut på, plus att eftersom de är så krämiga och pigmenterade så behöver du verkligen bara lite av produkten för att det ska synas. Hennes ljusa highlighter och brightening puder är dessutom så mycket bättre! Jag tycker inte att  Anastasias Banana powder syns alls på mig, men det gör Kat Von D's Lyric. Jag kommer att göra ett inlägg dedikerat till att bara jämföra dessa två olika paletter så håll utkik efter det.
 
//This palette is so creamy and pigmented. I've really loved my powder contour kit from Anastasia Beverly Hills, but I must say that it's not on the same level as the Kat Von D's. The colors in the Kat Von D palette are on the cooler side and look more natural. Plus, they're so creamy and pigmented that a little really goes a long way with this palette. The lighter shades are also a lot better, and her yellow shade (Lyric) actually brightens, wheras the Anastasia Beverly Hills one doesn't work at all for me. I'm going to make a more in depth post where I compare these two palettes.
 
Laura Mercier | Loose Setting Powder in Translucent
Detta mirakelpuder på burk har varit en favorit sedan jag köpte den. Använder den varje dag och jag är helt hundra på att jag kommer att köpa en ny så fort det tar slut. Så himla fantastisk är den. Den har fått mig att vilja pröva hennes Secret Brigthening Powder och hennes Pressed powder. Visst, det är inga billiga produkter vi talar om, allt från hennes märke är dyrt. Men smakar det så kostar det. 
 
// This powder is the definition of a miraclepowder and has been a favorite of mine since I bought it. I use it everyday and I will definitely be repurchasing this once I run out. It's that amazing. This products is making me want to try on her other powders like the Secret Brightening powder and her pressed powder. Sure, these products dont come cheap but you get what you pay for.  
Lancome | La Base Pro Primer
Jag köpte denna primer inne på Sephora för några veckor sedan. Jag tycker att den är krämig och bra trots att den är silikonbaserad. Jag gillar ju inte Smashbox primers för att jag tycker att de lämnar kvar rester på huden när man applicerar foundation på den, jag var orolig för att det skulle vara samma sak med denna, men tjejen som hjälpte mig inne på Sephora försäkrade mig om att det inte var så, och ack så rätt hon hade. Denna primer är perfekt för dig med torr hy, eller kombinationshy. Jag har själv kombinationshy på vintern då jag har fet T-zon men lätt blir torr runt näsan, ögon och haka. Denna är så mjukgivande att torra partier inte är ett problem. Dock är den inte det bästa för hantera min otroligt oljiga T-zon.
 
// I bought this primer at Sephora a couple of weeks ago. I love the consistency of it and I still like it even though it is silicone based. I really dont like the Smashbox primers as I feel they have a tendency to ball up on me when I try to apply foundation. I was worried I was gonna feel the same way about this but I dont. This primer is perfect fot people with dry and or combination skin. I have combination skin during the winter months, but I have a really oily T-zone to go with the dryness around my mouth, nose and chin. This primer is perfect for those dry spots because its so moisturizing, however it's not ideal for my oily T-zone. 
 
MAC | Fluidline Gel liner in Blacktrack 
Det har aldrig varit så lätt att applicera eyeliner och få till en snygg vinge som det är nu. Denna gel liner är så otroligt lätt arbetad, matt och svart. Precis så som jag vill ha min eyeliner. Det enda är att man måste applicera två lager om man vill att den ska vara supersvart. Men det känns ju inte riktigt som något större problem. Det är bra at det går att bygga upp eftersom man til vardags kanske inte vill ha en lika svart linje som när man ska gå ut och festa.
 
//It has never been so easy to apply eyeliner and actually get an amazing looking wing as it is now. This gel liner is so easy to work with, it has a really creamy consistency, it's really black and matte, just the way I want my eyeliner.  The only thing with this is that if you want that carbon black you need to apply a second layer. But that doesn't really bother me because I think its a good thing that it's buildable. As you might not want a liner for daytime that's as black as the one you want for nighttime.
 
MAC | Enchanted Eve Pigment in Out All Night
Finns egenltigen inte så mycket att säga om denna än att jag älskar färgen och att jag verkligen älskar MAC's pigements. Man får väldigt mycket produkt för pengarna så de räcker väldigt länge. Dock kan jag säga är att jag älskar dessa mindre burkar som man får i deras julkollektioner eftersom att den storleken känns bra med dessa pigment, just för att de räcker så länge.
 
//There is nothing to say about that this product other than that I absolutely love the color and that I'm in love with the MAC loose pigments. You get a lot of products for your money. However I do love these smaller packages that you get in the christmas collection as these products are so pigmented that a little really goes a long way. The normalsize jars that the pressed pigments usually come in are a little too big for my taste. 
Make Up For Ever | HD Pressed Powder
Gillar detta kompakt puder starkt! Har med mig den i väskan vart jag än går. Den lämnar inge rester på huden och det syns inte att du har haft puder på ansiktet. Du kan applicera väldigt mycket under dagen och du kommer ändå inte att se kakig ut. Perfekt! Den är helt fantastiskt. Tyvärr så måste jag applicera puder på näsan flera gånger under dagen eftersom jag har så otroligt fet T-zon (jag blir oljig på näsan efter ca 5 minuter efter det att jag har applicerat foundation, det är extremt). Har du inte lika oljig näsa som mig, kommer du inte behöva applicera lika ofta under dagen som jag måste göra. Tummen upp för detta puder!
 
//I've really been loving this pressed powder. I have it with me in my bag everywhere I go. It doesn't leave any residue on your skin or leave you with a whitecast. You can't even tell you have applied powder on your face. You can apply a lot of this powder during the day and it will not leave you looking cakey. It's perfect! Unfortunately I have a extremely oily T-zone (my nose looks oily five minutes after I apply my foundation, it's crazy). If you're not as oily as me you will not have to apply as much product throughout the day because this will really keep you matte. Love it!
 
Too Faced | Melted Liquified Long Wear Lipstick in Melted Fig
Jag älskar Too Faced melted lipsticks. Jag älskar formulan och konsistensen. Jag har otroligt torra läppar och brukar undvika matta läppstift så mycket som möjligt eftersom jag tycker att se ser hemska ut på mig efter ett tag. Men dessa har den mest krämiga formulan av de jag hittills provat och jag kan ha på mig dessa under en hel dag utan att det ser äckligt ut. Mina favoritfärger är Melted Chihuahua och Melted fig! Älskar denna färg, tycker att de passar perfekt ny på hösten/vintern. Fick många komplimanger när jag bar den till jobbet för några veckor sedan.
 
//I love the Too Faced melted Lipsticks. I love the formula and the consistency. I have extremly dry and chapped lips and I usually avoid matte lipsticks like they're the plague. I feel like they look awful and disgusting after a while on me. But these are som creamy and don't dry as matte as some others I've tried and I can wear this an entire day without my lips looking absolutely disgusting. My favorite colors are Melted Chihuahua and Melted Fig. I feel like this is the perfekt color for fall/winter. I recieved a lot of compliments when I wore this to work a couple of weeks ago. 
 
Anastasia Beverly Hills | Brow Brush no. 12
Den här lilla borsten har förändrat mitt liv. Mina bryn ser numera alltid bra ut tack vare denna. Bästa borsten för dina ögonbryn om du använder dig av Anastasia Beverly Hills Dip Brow Pomade. Du behöver denna borste i ditt liv.
 
//This tiny brush has changed my life. My brows always look amazing thanks to this tiny brush. This is the best brush for those of us that use the Anastasia Beverly Hills Dip Brow Pomade. You need this brush in your life.
 
The Balm | Cabana Boy Shadow/Blush
Älskar detta rouge. Tycker att färgen är perfekt nu för hösten/vintern då den är lite mörkare än de andra rougen jag äger, plus att detta rouge är väldigt pigmenterat. Lite rouge räcker gott och väl, annars är det lätt hänt att du börjar likna en påskhäxa och det är inte många jag känner som är ute efter den looken.
 
//I've really been loving this blush. I Think that the shade fits perfectly now during the fall/winter months because it's a lot darker that the other blushes that I own. This blush is really pigmented, and a little really goes a long way. If you get a bit overzealous when applying this you'll probably end up looking like a clown and I'm guessing thats not the look you're usually gunning for.
 
Vilka produkter har du älskar extra mycket i november?
Which products have you been loving in the month of November?











Kom ihåg mig?
A 25 year old swedish/brazilian beauty addict. I eat, sleep & breathe beauty and make up. My other obsessions include clothes, shoes, music and life. Follow me for inspiration, fashion, beauty and tips & tricks.

Follow me on instagram @beautybyvannii