MAGIC OF THE NIGHT

Precis som alla andra och deras mammor var jag ju såklart inte ensam om att försöka få tag på MAC's Mineralize Skinfinish i "Oh, Darling". Jag hade den i varukorgen när jag var shoppade online på MAC's hemsida. Men eftersom Nordea ändrat sin rutin för hur du gör internetköp så kan jag från och med den 5 oktober inte köpa saker från MAC's hemsida längre (Tack för den Nordea! Funderar seriöst på att byta bank). Så kan ni förstå min frustration när jag har den i varukorgen men köpet vägrar gå igenom? Jag tror jag skrek rakt ut när jag några sekunder senare såg att den var slut. Fy fan. Tog mig i alla fall in till stan efter att de släppte kollektionen den 2 november men då var ju allt redan slut. När jag frågade en av tjejerna som jobbade på MAC vid NK så sa hon att de bara hade fått in nio stycken av "Oh, Darling". NIO STYCKEN. Inte undra på att jag inte hade en chans. Så jag köpte några pigment + ögonskuggor från kollektionen istället.
 
//Just like everybody and their mother I tried to get my hands on the MAC mineralize skinfinish in "Oh, Darling". I had it in my basket when I was shopping online but my bank changed their routine for online shopping and I can not, as of October 5th, buy anything from MAC's swedish online store (I'm seriously contemplating switching bank). I tried to buy it in store but it was of course sold out when I got there. One of the girls at the MAC counter I was at told me they had only recieved nine skinfinishes in "Oh, darling". NINE. No wonder I couldn't get my hands on one. So I bought a few pigements and eyeshadows from the collection instead.  
Pigmenteringen på dessa skuggor är helt otrolig! Tjejen som hjälpt mig välja sakerna vid MAC:s monter på NK rekommenderade att man skulle packa på med fingret på ögonlocket för att få bästa färgåtergivningen. Oj, vad rätt hon hade. Ångrar inte för en sekund att jag köpte dessa istället (även om jag gärna hade velat ha "Oh, darling")
 
//The pigmentation on these shadows are amazing! The girl at the MAC counter who helped me pick these out told me to use my finger to apply these shadows to really pack the product on. And boy was she right! I don't regret buying these for one second (even though I really, really wanted "Oh, darling".
Den blåa skuggan heter "Moon is blue" och den gröna heter "Tonight's the night". Den blåa färgen är verkligen den perfekta blå färgen som jag varit ute efter länge. Kan inte bärga mig tills jag får leka runt lite mer och skapa looks med dessa underbara färger!
 
Fick du tag på något från kollektionen?
 
//The blue shadow is called "Moon is blue" and the green one is "Tonight's the night". The blue shadow is really the perfect blue shade I've been looking for so long. I can't wait until I get to play around with them some more and create some amazing looks!
Did you get a hold of something from the collection?











Kom ihåg mig?
A 25 year old swedish/brazilian beauty addict. I eat, sleep & breathe beauty and make up. My other obsessions include clothes, shoes, music and life. Follow me for inspiration, fashion, beauty and tips & tricks.

Follow me on instagram @beautybyvannii