OCTOBER BEAUTY FAVORITES

Morphe Brushes 11 Piece Sable Brush Set
Jag var lite skeptiskt till att köpa dessa borstar till en början, mest för att de är så över-hypade på Insta och youtube. Jag ångrar faktiskt inte att jag köpte dem, för de är både billiga och bra. Det enda minuset är väl att de fäller så det måste man vara beredd på. De känns inte som billiga borstar och jag var faktiskt överraskad över hur mjuka de var. Så om du är ute efter billiga och bra borstar behöver du inte leta längre.
 
//I was a bit skeptical towards buying these at first, mostly because they're so overhyped on IG and Youtube. But I don't regret buying them. However, they do shed so beware of that.  However they don't feel that cheap and I was a bit surprised at how soft they were. So if you're looking for a good set of brushes for a affordable price, then look no further.
Laura Mercier Silk Crème Oil Free Photo Edition Foundation
Köpte denna för inte så länge sen, men har varit helt såld på den blev min. Den ser naturlig ut och även om det är hög täckning på den och den är matt så känns det knappt att man har den på sig och det ser inte "kakigt" ut. Finns i flera olika färger och bäst av allt finns det färger med gul underton för oss som har lite mer olivfärgad hudton. Eftersom täckningen är så hög behöver jag inte använda concealer och den täcker mina röda partier riktigt bra! Den enda negativa var väl att den var dyr. Men smakar det så kostar det.
 
//Bought this foundation not that long ago but I've been completely in love with it since I got it! It looks natural and not cakey even though it's a matte formula. It has great coverage (it's medium/high coverage) and the color fits me like a glove. It has a really yellow base which is perfect and looks natural on my olive skin.  I don't need to use a concealer when I apply my everyday makeup with this and the only downside is the price. It ain't cheap being pretty.
MAC Eyeshadow in "Honey Lust"
Lätt min favoritskugga någonsin från MAC. Den är så himla fin och passar verkligen till vardags. Har fått komplimanger för den. Bilden gör den verkligen inte rättvisa. Ska ni köpa en MAC ögonskugga, köp denna!
 
//Easily my favorite eyeshadow ever from MAC. It's so pretty and looks amazing for your everyday make up look. Have gotten compliments when I've worn it and I feel like the picture doesn't do it justice. If you going to buy a MAC eyeshadow, buy this one!
Laura Mercier Loose Translucent Setting Powder
Det ultimata pudret för en perfekt finish. Vet faktiskt inte varför jag väntade så länge med att köpa den, men nu kan jag inte vara utan den. Min make up ä inte färdig förrän jag pudrat mig med denna. Du kan pudra på hur mycket som helst utan att bli kakig och din founation ser helt felfri ut. Den är dyr, men värd varenda krona. Har inte du denna i ditt liv så behöver du den bums!
 
//The ultimate powder for the perfect finish. I don't know why I waited so long to buy it, but now I can't be without it. My make uo isn't finished untlig I've applied it to my face. You can apply generous amounts of it and still not look cakey and you're foundation looks flawless afterwards. It's expensive but worth every penny. If you don't have this bad boy in your life then you need it ASAP.
Benefit Roller Lash Mascara
Jag har varit ett stort fan av Benefits mascaror ända sen jag hittade "Bad Gal" mascaran i min mammas badrumsskåp en dag när jag helt hade fått slut på mascara själv. Har varit helt såld sedan dess. Jag fick en liten "sample size" av denna mascara i förra månadens Glossybox och bara visste att jag skulle älska den. Min favorit mascara hittills har varit Benefits "They're Real" mascara, men denna får verkligen mina fransar att se helt fantastiska ut. Jag har fått flera komplimanger när jag använt den och jag kommer definitivt köpa mascaran sen när den här lilla är slut.
 
//I've bee a huge fan of the Benefit mascaras ever since I found the "Bad Gal" mascara in my moms bathroom once when I had completely run out of mascara, and I've been hooked ever since. I recieved this sample in last months Glossybox and I knew I was gonna love it. My favorite mascara up 'til this day had been the "They're Real" mascara, but this one really make my lashes stand out and I get compliments when I wear it. I'll definitely buy a full size of this when it runs out.
Giorgio Armani perfume "Sí"
Min favorit parfym att ha till vardags för tillfället. Den här luktar så himla sensuellt, blommigt och fylligt. Jag älskar tunga och starka parfymer och den här är verkligen perfekt till vardags då den ändå inte är för tung. Definitivt ett måste att ha hemma. Den här och Lancômes "La Vie est Belle" är helt beroendeframkallande.
 
// My favorite perfume at the moment. It has a sensual and rich flowery smell. I love heavy perfumes and I feel like this one is perfect because it isn't too heavy to wear during the day. This perfume is definitely a must have. This perfume and the Lancôme one "La Vie est Belle" are completely addictive.
 
Depend O2 Cuticle Peeling
Fick denna fantastiska lilla tub i födelsedagspresent av min bästa vän. Jag vart helt såld när jag använde den och visade såklart upp den för min mamma och som den nagellacks-älskaren som hon är så har hon ju såklart "lånat" den av mig. Vem vet när jag får tillbaka den. Den fungerar genom att du aplicerar den på nagelbanden och efter typ två minuter borstar du bort den med en liten borste och vips så är torra och fnasiga nagelband ett mine blott!
 
//Recieved this amazing little tube as a birthday present from my best friend. I was completely sold when I used it for the first time and I of course had to show it to my mom. As a the true nailpolish lover that she is, she has "borrowed" this from me indefinitely. Who knows when I'll get it back. You apply this on your cuticles and after a minute or two you brush it off with at small brush and dry cuticles are a memory of the past.
 
Har du provat någon av dessa produkter?
 
//Have you tried any of these products?











Kom ihåg mig?
A 25 year old swedish/brazilian beauty addict. I eat, sleep & breathe beauty and make up. My other obsessions include clothes, shoes, music and life. Follow me for inspiration, fashion, beauty and tips & tricks.

Follow me on instagram @beautybyvannii