ANASTASIA BEVERLY HILLS SHADOW COUTURE WORLD TRAVELER PALETTE

FINNS ATT KÖPA PÅ NELLY.COM // ELEVEN.SE // CRAYCRAY.SE
 
Min allra första produkt jag köpte från Anastasia Beverly Hills var hennes Brow wiz penna som jag blev helt förälskad i )och är fortfarande än idag) på grund att den verkligen fick mina ögonbryn att se snygga och naturliga ut. Sedan dess har jag bara köpt fler av hennes produkter såsom Dipbrow pomade, Contour Kit, Contour Cream kit och så nu min första ögonskuggspalette från henne: Shadow Couture World Traveler Palette. Då jag faktiskt blev lite besviken på Contour Cream Kit (den var inte alls så krämig som jag trott), var jag lite tveksam till om jag skulle slå till på denna ögosnkuggspalette eller inte. Men efter at ha sett bilder på instagram från själva paletten och de olika sminkningar folk gjorde med den kände jag att det ändå var värt att prova. Ångrar jag mig? Nej, inte för en sekund. Färgerna är fina och pigmenterade + att förpackningen är väldigt liten, behändig och resvänlig. Men färgerna var såklart det som verkligen fick mig att fastna för denna palett.
 
FÄRGERNA HÖGST UPP, FRÅN VÄNSTER TILL HÖGER: SOFT PEACH // MOROCCO // HEIRLOOM // BELLINI // PINK CHAMPAGNE // CHIC
FÄRGERNA LÄNGST NER, FRÅN VÄNSTER TILL HÖGER: SPOILED // FUDGE // AZURE // INTENSE GLAZE // METALLIC // NOIR
 
Mina favoritfärger är Morocco, Fudge, Azure, Intense Glaze och Pink Champagne. Den absoluta favoriten måste vara Morocco, tätt följd av Azure. Jag känner att även om färgerna i paletten är så olika så finns det så många fina olika kombinationer man kan göra med denna palette. Häromdagen använde jag den för att göra en jättefin smokey eye med Morocco, Fudge och Noir. Det blev så himla snyggt, men jag hann tyvärr inte ta några bilder på sminkningen vilket var synd för jag blev verkligen så himla nöjd. Färgerna är ju som ni kan se hur fina som helst och jag blev positivt överraskad över hur pigmenterade och krämiga dem var. De är visserligen inte lika pigmenterade som Urban Decays ögonskuggor men det är nog få som är det.
 
SWATCHES FRÅN VÄNSTER TILL HÖGER: SPOILED // MOROCCO // FUDGE // AZURE // BELLINI // INTENSE GLAZE // PINK CHAMPAGNE
 
Som ni kan se är färgerna fina och pigmenterade. Finns egentligen inget att klaga på när det gäller denna palett förutom en sak kanske. Jag tyckte att själva paletten var gjort av lite billigt material, den knastrar liksom lite när du öppnar och stänger den. Men det spelar egentligen ingen större roll. Jag ångrar inte för en sekund att jag köpte paletten. Jag känner på mig att jag kommer att använda den en hel del plus att jag kommer få ut en hel del olika "looks" från den. Allt som allt? KÖP.
 
 











Kom ihåg mig?
A 25 year old swedish/brazilian beauty addict. I eat, sleep & breathe beauty and make up. My other obsessions include clothes, shoes, music and life. Follow me for inspiration, fashion, beauty and tips & tricks.

Follow me on instagram @beautybyvannii