URBAN DECAY NAKED SMOKY EYESHADOW PALETTE

 
URBAN DECAY NAKED SMOKY EYESHADOW PALETTE - KICKS 470 KR
 
Äntligen är den min, Urban Decays nya ögonskuggspalett. Som jag har väntat på den. Den släpptes i USA och många andra delar av världen den 7 juli, och som vanligt fick vi i lilla Sverige vänta över en månad på att den skule komma hit. Jag var inne på min lokala Kicks butik och hörde mig för när de skulle släppa denna i Sverige, och till mig sa tjejen i butiken att den inte skulle släppas förrän runt 1 september. Jag lade min beställning på Kicks hemsida den 19 augusti så fort jag såg att den fanns online. Förpackningen var enligt min mening deras snyggaste hittills, till och med borsten var ursnygg! Däremot är paletten otroligt klumpig och stor precis som alla de andra paletterna i Naked-serien. 
 
FÄRGERNA FRÅN HÖGER TILL VÄNSTER: HIGH // DIRTYSWEET // RADAR // ARMOR // SLANTED // DAGGER // BLACK MARKET // SMOLDER // PASSWORD // WHISKEY // COMBUST // THIRTEEN
 
Som vanligt finns det inget att klaga på när det gäller pigmenteringen och kvalitén på ögonskuggarna, det är ju det som är UD:s signum, det är ju därför deras ögonskuggspaletter är så hett eftertraktade. Skuggorna är så otroligt krämiga och det var en ren fröjd att swatcha dessa skuggor, så mjuka och krämiga! Swatchade inte alla skuggor i paletten, men valde ut några stycken.
 
 SWATCHES FRÅN HÖGER TILL VÄNSTER: HIGH // DIRTYSWEET // RADAR // ARMOR // SMOLDER //  WHISKEY //
 
Paletten består av jättefina färger som går i både kalla och varma nyanser, mest kalla dock. Jag har aldrig varit så förtjust i silvriga skuggor (men jag älskar guldiga!). Men det är något visst med armor, den silvriga färgen är så otroligt fin att till och med jag blev lite förälskad. Dock tycker jag nog att verkade som att de glittriga skuggorna var mer pigmenterade än de matta, men så brukar det ju oftast vara. Nej, men jag känner att den här paletten definitivt kommer åka fram när det är dags för en utekväll. UD:s skuggor sitter ju som berget och veckar sig inte (i alla fall inte på mig). De sitter som berget trots en svettig och blöt utekväll, precis så som det ska vara.
 
Priset kanske känns lite väl saftigt och är väl egentligen det enda negativa med hela paletten, eller nej förresten, jag har en sak till jag vill anmärka på. Vissa av färgerna i paletten känns alldeles för ljusa för oss med lite mörkare hy, vilket är lite tråkigt då jag betalar för skuggor jag inte kommer använda, det känns lite som att slänga pengar i sjön. Men om man betänker det faktum att du får 12 högpigmenterande skuggor för 470 kr (ca 39 kr/skugga) är det ju faktiskt inte så illa. I mitt fall får man ju egentligen bara 10 skuggor (47 kr /skugga) eftersom färgerna Combust och Thirteen är färger som är alldeles för ljusa för mig. Men som helhet? Värd varenda krona.











Kom ihåg mig?
A 25 year old swedish/brazilian beauty addict. I eat, sleep & breathe beauty and make up. My other obsessions include clothes, shoes, music and life. Follow me for inspiration, fashion, beauty and tips & tricks.

Follow me on instagram @beautybyvannii