CLARISONIC MIA2

FINNS ATT KÖPA PÅ KICKS.SE
 
Hade längtat och sparat pengar för denna lilla maskin i flera månader, tills jag äntligen slog till i somras. I juli i år blev den min. Nu har jag hunnit använda den ett tag och känner att jag verkligen inte kan vara utan den. Den har på tre månader (okej, redan efter en vecka) blivit en så otroligt viktig del av min hudvårdsrutin. Kan inte vara utan den och vill inte vara utan den! Vad den gör för min hy är något alldeles fantastiskt.
 
Jag har alltid haft problem med stora porer, pormaskar och ojämn hy och mindre blämmor. Har visserligen aldrig riktigt haft problem med acne, inte ens som tonåring. Istället har jag kämpat med att försöka bli av med mina stora porer och pormaskar vid näsan, pannan och hakan. Jag har alltid varit tvungen att skrubba min hy flera gånger i veckan för att min foundation ska kunna sitta bra utan att se knottrig och kakig ut och för att inte porerna ska täppas igen och och bli till finnar vid dessa områden. Jag har aldrig tyckt att min bas sett ut som jag velat och jag känner mig inte tillräckligt bekväm med att gå utan foundation eftersom jag lätt blir röd runt näsan, på näsan och vid hakan. Det är bara på sommaren när jag är solbränd som jag känner mig tillräckligt trygg med att gå utan foundation. Men denna lilla manick har verkligen förändrat mitt liv. Min hy är mycket jämnare och mina pormaskar är ett minne blott! Min foundation sitter bra och ser inte alls kakig ut. Så himla underbart eftersom att en bra bas verkligen är A och O för en snygg sminkning.
 
Jag skrubbar ansiktet varannan dag med den och då den är vattentät så brukar jag använda den i duschen. Men till en början så var jag tvungen att använda den varje dag innan jag började märka skillnad. Efter en månad så gick jag över till varannan dag. Det är nämligen så att om du har fet hy så behöver du skrubba ansiktet oftare än någon med exempelvis torr hy. Allas hy är ju olika och jag behöver skrubba hyn varannan dag för att få behålla min lena och släta hy. Du använder den tillsammans med en regörande gel, blöter borsthuvdet lite grann och sedan är det bara att skrubba. Du ska inte trycka den hårt mot ansiktet utan behöver bara hålla den mot huden och föra den fram och tillbaka och låta maskinen göra jobbet.  Jag använde till en början gelen som kommer med, men den är helt värdelös så jag rekommenderar inte den. Vilken annan rengörande gel är bättre än den. Jag använde en från Garnier som jag fick med i en Glossybox och den fungerar jättebra.
  
Jag kan inte se mig själv utan denna manick. Går den sönder i framtiden kommer jag köpa en ny. Visst är den dyr, men det är den ta mig tusan värd! Ångrar inte för en sekund att jag köpte den, och då tvekade jag ändå och velade fram och tillbaka i flera månader på grund av det höga priset. 











Kom ihåg mig?
A 25 year old swedish/brazilian beauty addict. I eat, sleep & breathe beauty and make up. My other obsessions include clothes, shoes, music and life. Follow me for inspiration, fashion, beauty and tips & tricks.

Follow me on instagram @beautybyvannii